Czym jest marketing zmysłów?

Co odpowiada za pobudzenie oraz zaangażowanie zmysłów, czyli elementów podstawowych poznania, podczas naszych zakupów? Odpowiedź jest bardzo prosta – marketing zmysłów. Polega on na rozbudzaniu jak największej ilości zmysłów zaraz po wejściu do sklepu lub butiku, jeśli mówimy o markach modowych. W pierwszej kolejności angażowany jest nasz wzrok, w końcu prawie wszyscy to wzrokowcy. Kolejno budzony jest słuch, muzyka pozytywnie nas nastraja i chętniej wydajemy pieniądze. Smak natomiast głównie „działa” w branży gastronomicznej.

Marketing sensoryczny to żadna nowość

Tak bardzo przyzwyczailiśmy się do tego, że w sklepach gra muzyka, ładnie pachnie, a rzeczy są ładnie i zachęcająco wyeksponowane, że przestaliśmy zwracać na to świadomie uwagę. Ten obszar działań sprzedażowych nie służy tylko spełnianiu potrzeb klientów, on zaczął te potrzeby po prostu wytwarzać. Obszerny artykuł na temat marketingu zmysłów można znaleźć na blogu http://www.phama.co/. Co więcej, pojawiają się tam równie ciekawe artykuły na temat fashion PR oraz fashion business.

Categories: Moda